A termék a kosárba került.
Új jelszó kérése

Napi tippünk!

A gyönyörű bőr eléréséhez elengedhetetlen a természetes pH 5.5 érték biztosítása. Bizonyítást nyert, hogy lúgos bőr esetén, (ahol a pH-egyensúly túl magas), korábban megjelentek a finom ráncok és a szarkalábak, mint savas bőr esetén (ahol a pH érték egyensúlyban van). Ezért különösen fontos, hogy olyan bőrápoló termékeket használjunk, ahol az pH 5.5 érték garantált.

Tudjon meg többet!

Érzékeny, száraz, ekcémás a bőre?

Itt a megoldás – Sebamed pH 5.5 felnőtt termékcsalád!

Minden, ami az érzékeny bőrnek jár!

 

A Sebamed pH 5.5 bőrápoló termékcsalád:

- pH 5.5 értéke stabilizálja a bőr védő-savköpenyét

- 100%-ban szappan-, lúg- és irritációmentes
- ekcéma és atópiás dermatitis esetén különösen ajánlott
- nyugtató hatása tesztekkel igazolt

Blog
2017.07.26 10:22

A CUKORBETEGSÉG KEZELÉSE AZ ÉTKEZÉS ÉS EGÉSZSÉGES ÉLETMÓD SEGÍTSÉGÉVEL

 

A cukorbetegség kezelésében lényeges szerepet játszik az étkezés és persze az egészséges életmód. Gyakran a diéta szó szerint értendő, ugyanis a cukorbetegek nagy része túlsúllyal rendelkezik. Ilyen esetben az étkezéssel nemcsak a vércukor értékeket kell kordában tartani, de a fogyás is fontos céllá válik.

 

A testsúly beállításában segítségére lehet egy jó minőség és pontos személymérleg. Testösszetétel-elemző mérlegeink nemcsak a testsúlyról, de a testösszetételről (testzsír és izom %-os aránya) is teljes képet adnak.

 

Miből is áll a cukorbetegek diétája és milyen élelmiszereket, ételeket érdemes kerülni a betegség karbantartása érdekében?

A legfontosabb része a diétának, hogy szénhidrátszegényen étkezzünk. Nem mindegy azonban, hogy milyen minőségű és felszívódású szénhidrátról beszélünk. Alapvetően a finomított cukrot és liszteket tanácsos elhagyni és lassú felszívódású, rostban gazdag összetevőket választani helyettük. Példának okáért a finomított liszt helyett tanácsos teljes kiőrlésű liszteket használni, a cukrot pedig természetes édesítőszerekkel helyettesíteni. Érdemes kipróbálni a különböző magliszteket, melyek nem csak sok rostot tartalmaznak, de számos hasznos vitamint és ásványi anyagot is.

Érdemes megemlíteni a glikémiás index fogalmát, mellyel azt határozzák meg, hogy adott élelmiszer milyen mértékben emeli a vércukrot. A magas glikémiás indexű ételek (pl. cukor, méz, finomított liszt, keményítőben gazadag élelmiszerek, tejtermékek) gyorsan emelik a cukrot. Az ilyen ételek fogyasztása után a vércukor rövid időn belül hirtelen leesik, amit szédülés és ájuláshoz közeli állapot kísérhet. Ezzel szemben az alacsony GI értékkel rendelkező élelmiszerek kevésbé dobják meg a vércukrot és lassabban szívódnak fel. Ide tartoznak a rostban gazdag ételek, zöldségek és gyümölcsök nagy része, magvak, teljes kiőrlésű gabonák.

Mit mivel helyettesíthetünk?

  • Finomított liszt: Használjunk inkább teljes kiőrlésű (pl. rozsliszt, durum-, tönkölyliszt, kukoricaliszt, hajdinaliszt), magas rosttartalmú liszteket, magliszteket (pl. mandula-, kókusz-, gesztenye- lenmagliszt).
  • Köretek: A rizs és burgonya sok szénhidrátot tartalmaz, de kis mennyiségben néha megengedhetjük magunknak. Érdemes azonban itt is mással helyettesíteni a megszokott alapanyagokat. Burgonya helyett vásárolhatunk édesburgonyát, rizs helyett pedig barnarizst, hajdinát, kölest, vagy quionát.
  • Kenyérfélék, péksütemények, száraztészták: Ezekből is a teljes kiőrlésű-, tönköly-, durumbúzából vagy más rostban gazdag lisztből készült termékeket tanácsos fogyasztani.

A szénhidrátokon kívül a zsír- és fehérjebevitelre is oda kell figyelni, tanácsos zsírszegény termékeket vásárolni és kerülni a zsíros húsok fogyasztását is. Ugyanígy a főzés során is érdemes az egészséges konyhatechnikai eljárásokat alkalmazni. Például vaj helyett margarint, zsír helyett olajat vagy kókuszzsírt használjunk.

Az ételek minőségén kívül a mennyiség is fontos szerepet játszik a cukorbetegek étkezésében. A vércukorszint ingadozásának megakadályozása érdekében naponta legalább öt alkalommal együnk, természetesen a megfelelő szénhidráttartalom betartása mellett. (Ez egyénenként változó lehet, a kezelőorvos vagy dietetikus határozza meg.)

Az egészséges táplálkozás mellett hangsúlyos szerep jut az aktív életmódnak is, hiszen a sport nemcsak a fogyásban segíthet, de hasznos a vércukorszint, koleszterinszint és vérnyomás karbantartásában is. Javasolt hetente legalább 2-3 alkalommal beiktatni valamiféle mozgást.

A vércukorszintet természetesen folyamatosan nyomon kell követni, amihez rendszeres vércukorszint mérés szükséges. Érdemes étkezések után 2 órával méréseket végezni és megfigyelni, hogy mely ételek milyen hatással vannak a vércukorszintünkre. Ezek alapján könnyebben tudjuk módosítani az étrendünket.

Vércukorméréshez az alábbi készülékeket ajánljuk:

A  Medisana MediTouch 2 készülék a cukorbeteg legjobb társa a mindennapokban. Precíz mérési pontosság jellemzi, mely figyelmeztet az étkezések idejére. A készülék USB kapcsolattal is rendelkezik, melynek segítségével továbbíthatja a mért adatokat a VitaDock online felületére és megoszthatja azokat családtagjaival, barátaival vagy kezelőorvosával.
Az OG Care vércukorszintmérő diszkrét, pontos és gazdaságos készülék, amely az adatok tárolásával, az étkezés előtti, utáni, illetve az ellenőrző funkció kiválasztásával értékes támogatást nyújt a diabétesz napló vezetéséhez.

A Multicare-In 3 az 1-ben "okos" készülék egy új fejlesztésű, egyszerűen használható készülék a vércukorszint méréséhez, mellyel a koleszterin- és trigliceridszintünket is mérhetjük.

 

 

Webáruház készítés