Iratkozzon fel hírlevelünkre

OMRON Gyártói garancia

A webáruházunkban értékesített OMRON termékek magyarországi hivatalos disztribútori garanciával rendelkeznek. Nem hivatalos disztribútor által forgalmazott OMRON készülékek javítása, pontosságellenőrzése javítási díj ellenében történik.

Tanúsítvány

SSL Certificate
Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz

TOP termékek

Blog

VÉRNYOMÁSMÉRÉS NYÁRON

2017.07.17 10:00

A kánikulában még inkább oda kell figyelni a vérnyomásra, mert a nagy meleg hatással lehet a szervezetre, ahogy a hőmérséklet- és frontváltozások is felerősíthetik a különböző betegségek tüneteit.

 

A hőségben az erek kitágulnak, így a szívnek erősebben kell dolgoznia. A magas vérnyomással, érelmeszesedéssel vagy keringési problémákkal küzdő embereknek viszont már nem olyan rugalmas az érrendszere, ezért nehezebben alkalmazkodik a környezeti hatásokhoz. A nagy meleg pedig gyakran vérnyomás ingadozáshoz, szívritmushoz vagy akár ájuláshoz vezethet. Ha megérezzük az intő jeleket, igyekezzünk leülni és a lábat felpolcolni.

 

 

A hiedelmekkel szemben a melegben a vérnyomás leesik, főként az olyan betegeknél, akik vizelethajtó gyógyszert szednek és nyáron is ugyanakkora adagot szednek, mint a hidegebb évszakokban. Az alacsony vérnyomás tünete lehet a fejfájás, heves szívdobogás, szédülés, légszomj vagy eszméletvesztés. Ilyen esetekben konzultáljon háziorvosával vagy kezelőorvosával, mert a nyári hónapokban könnyen előfordul, hogy módosítani kell a vérnyomás gyógyszer adagját.

 

Azt is tudni kell, hogy minden szervezet másképp működik, ezért érdemes rendszeresen mérni (akár naponta többször) és feljegyezni a vérnyomást, ami által jobban megismerhető a test reakciója a különböző időjárási viszonyokra és ez alapján könnyebb felkészülni a nehezebb időszakokra.

 

A vérnyomásmérő vásárlásánál fontos a pontosság és minőség. Válogasson OMRON vérnyomásmérőink közül, melyek klinikailag validáltak és mindig pontos, megbízható eredményt adnak.

 

Néhány jó tanács a nyári hónapokra:

  • Érdemes ilyenkor többet pihenni és egészségesen étkezni. Példának okáért a túl sós, édes, fűszeres ételek vizet vonnak meg a szervezettől, ami kihat a folyadékháztatásra. Nagyon fontos a hidratálás is. A testhőmérsékletet pedig alacsonyabban tarthatjuk a napi többszöri zuhanyzással, vizes borogatással.
  • Fogyasszon alacsony nátriumtartalmú, szénsavmentes ásványvizet a vízhajtó tabletták és verejtékezés által elveszített ásványi anyagok pótlására, illetve napi 1-2 dl frissen facsart narancslevet a kálium pótlására.
  • Kerülje a koffeintartalmú és alkoholos italokat, mert ezeknek vízhajtó hatásuk van.
  • A napi legalább 1.5-2 liter vizet ossza el egyenletesen úgy, hogy óránként mindössze 1-2 decit iszik, megakadályozva a szervezet túlterhelését.
  • A hőségben tartózkodjon az erőteljes mozgástól, gyors mozdulatoktól vagy a fizikai megterheléstől.
  • Nyaralás előtt konzultáljon kezelőorvosával és mindig vigye magával a gyógyszereit.